Thursday, July 15, 2010

MUSA AMAN KEMPUNAN JADI TYT





Walaupun berani tetapi setelah mendapat tempias, Sabahkini.net semakin berkias dan tidak menyerlahkan kegarangan sebenar mereka seperti sebelum ini terutama dalam kes tuntutan gantirugi RM91 juta yang telah diputuskan Mahkamah Tinggi Kota Kinabalu yang bari disiarkan sebentar tadi dengan tajuk yang memuakkan iaitu “Jangan Tebang Pokok Untuk Pencungkil Gigi?”

Tetapi kias mereka sudah terlambat kerana apapun yang mereka lakukan, Musa Aman yang sudah cedera parah dalam perang psikologi politik tidak mungkin boleh diubati dan sudah pastinya kempunan menjadi TYT sebagaimana perancangan pada mulanya setelah tempoh TYT yang ada sekarang tamat tidak lama lagi.

Musa yang berhadapan dengan pelbagai Skandal termasuk Skandal Wisma Bandaraya; Skandal Penggubahan Wang Haram dan Membiayai Keganasan; Skandal Pembalakan Haram di kawasan tanah tinggi; Skandal Bangunan UMNO dan sebagainya tidak mungkin dilantik TYT dalam rombakan kabinet yang semakin bertiup kencang sekarang.

Sudah pastinya, dalam tempoh satu bulan daripada sekarang, Musa Aman terpaksa turun takhta bagi memberi laluan Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Shafie Afdal dipilih sebagai Ketua Menteri Sabah melalui satu pilihanraya kecil di Senallang.

Sebagai orang yang amat berjasa kepada parti, Datuk Nasir Tun Sakaran akan dilantik sebagai TYT bagi menggantikan Tun Ahmad Shah sebagai mengenang jasa beliau memberikan laluan kepada Shafie untuk membentuk sebuah Kerajaan Negeri yang stabil setelah Tan Sri Pairin uzur untuk meneruskan Plan Peralihan kuasa awal yang tidak menjadi kenyataan.

Ini adalah kegagalan yang ketiga bagi Musa Aman kerana sebelum ini dua kali berturut-turut beliau cuba menaja abang iparnya, Tan Sri Hamid Egoh sebagai TYT namun gagal dan percubaan kali ini juga tumpas kerana adalah tidak mungkin bagi Musa Aman menjadi TYT jika kesnya disebut oleh ICAC Hong Kong.

Bagi fasa akhir flamboyant kuasa yang semakin tergelincir jauh, Musa Aman akan hilang arah dan akan melakukan apa sahaja termasuk menggunakan pengaruh wang untuk membeli kesetiaan Ketua UMNO Bahagian dan 59 Adun PPRT di Sabah untuk terus kekal berkuasa, namun usahanya akan sia-sia disebabkan Najib semakin hilang kepercayaan terhadapnya.

Dalam hal ini, Shafie yang semakin berpengaruh di Sabah akan kembali menerajui UMNO Sabah dan terus menjadi Ketua Menteri Ke 15 dengan penuh bergaya dan mengekalkan ‘Fixed Deposit’ yang selama ini dibanggakan Musa sejak membentuk Kabinet ketika orang menyambut perayaan bodoh, April Full pada 1 April 2003.

139 comments:

  1. Musa disifatkan lebih sesuai menjadi CEO nombor satu di Sabah ini berbanding Shafie kerana mempunyai ‘track record’ yang baik dalam mentadbir negeri Sabah. Sementara Shafie pula dilihat prestasinya semasa menjadi menteri di beberapa kementerian peringkat persekutuan, sering membawa kepada kontroversi dan situasi kelam-kabut kepada rakyat.

    ReplyDelete
  2. jika Musa Aman tak jadi TYT pun, dia akan tetap menjadi Ketua Menteri Sabah.

    ReplyDelete
  3. Musa telah berkhidmat dengan cemerlang kepada negeri Sabah. sebab itulah selama ini rakyat menokong beliau. apa yang cik ida kisah sangat kalau Musa jadi TYT atau tidak? berhentilah memburuk-burukkan orang lain..bertaubatlah sementara belum terlambat..

    ReplyDelete
  4. Lihat sahaja semasa Shafie menjadi Menteri Perdangangan Dalam Negeri & Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP), negara menjadi kecoh kerana kekurangan bekalan diesel. Bukannya bekalan diesel negara habis tetapi kerana pengenalan sistem kuota diesel yang tidak sistematik dan banyak cacat-celanya sehingga mengundang kepada penyelewangan sistem. Datuk Shafie sendiri akhirnya pada april 2008 mengakui kuota bekalan minyak diesel di Malaysia bermasalah. Begitu juga ketika beberapa negeri mengalami masalah kekurangan minyak kelapa sawit khususnya dalam paket 1 kilogram, Shafie dan kementeriannya mengambil langkah mudah menghadkan pembelian minyak masak kelapa sawit kepada 5 kilogram dalam satu masa. Namun persoalan yang timbul ialah bagaimana Malaysia sebagai pengeluar utama minyak sawit dunia boleh menghadapi masalah kekurangan bekalan dalam negara. Isu paling terbaru sekarang, usaha pengwujudan Jabatan Kemajuan Luar Bandar di bawah Kementerian Kemajuan Luar Bandar & Wilayah (KKLW) di Sabah yang menghiris perasaan rakyat Sabah secara keseluruhannya. Kewujudan jabatan ini sekali lagi menafikan hak kerajaan negeri Sabah dalam mengendalikan peruntukan pembangunan untuk negeri ini.

    ReplyDelete
  5. Berkaitan dengan blog Sabahkini wahai jelita photoshop, sebab mereka tidak menyegat adalah kerana mereka sedar bahawa perbuatan memfitnah dan menyiarkan atrikel yang tidak tidak berasaskan fakta, adalah salah dan hanya akan memberi imej yang buruk kepada Sabahans sendiri. Ni macam perangai u la yang xserik2 tulis ikut nafsu hati dan perasaan benci. Jadi xperlu la rasanya ko nie sibuk2 pasal sabah kalau ko bukan orang sabah, tapi orang semenanjung yang bertunjangkan PKR!!! ketahuan!!! hhahahah

    ReplyDelete
  6. kampunan jadi TYT, tidak apalah sekurangnya sudah jadi KETUA MENTERI..hehee

    ReplyDelete
  7. Jadi kenapa la kalau Musa tidak jadi TYT? ko ada masalah dengan itu?

    ReplyDelete
  8. free sabahkini,

    jaga2 mana tahu shafie tu lagi teruk dr MA.hahahaha....pilih2 langsat terpilih yg lebih sesat. tp kalau dilihat dari segi pencapaian, MA is better than shafie kesygn kau tu. tp kan, org yg slalu memburuk2kan seseorang ni, org tersebut mesti ada motif @ pun mempunyai kepentingan ke atas sesuatu. jadi cik ida ni kalau betul tdk ada udang disebalik batu, mana mungkin sanggup mewujudkan blog seperti ini. lainlah kalau ada sesuatu yg cik ida dpt kan...kan...kan...

    ReplyDelete
  9. Perayaan bodoh april FULL?or april fool??or the blog admin is a fool???

    ReplyDelete
  10. tidak mustahil shafie juga akan melakukan perkara yang sama kerana beliau juga mempunyai pengalaman menyalahgunakan kuasa seperti yang didedahkan oleh Tian Chua(PKR)dimana beliau mempunyai bukti penyalahgunaan kuasa oleh shafie dalam pemberian projek Bekalan Elektrik Luar Bandar (BELB) di Sabah dan Sarawak.. jika shafie menjadi KM, rakyat perlu bersedia dengan pembaharuan2 beliau yang tidak sistematik dan sering menimbulkan masalah.

    ReplyDelete
  11. Another bs again.Does she really close with the CM? This lady is full of fantasies.

    ReplyDelete
  12. samada betul jangkaan mis ida atau tidak, kita lihat la nanti.. ada kemungkinan, blog ini hanya bertujuan untuk meningkatkan populariti Shafie memandangkan beliau lebih dikenali di kedah berbanding dengan Sabah. melihat kepada situasi panas isu kerusi KM Sabah dan kedudukan Shafie yang tercorot sekali dikalangan pemimpin2 Sabah, maka wujudnya watak mis ida ini bagi melonjakkan Shafie supaya sebaris dengan pemimpin2 lain yang lebih berpotensi.

    ReplyDelete
  13. Adakah ada berpeluang menjadi TYT pun bukannya penting sangat. Jika seseorang itu tidak mendaptkan penghormatan daripada rakyat, melantikan dia sebagai sultan pun tidak akan mendapati penghormatan.

    ReplyDelete
  14. Shafie pula akan kempunan nak jadi ketua Menteri, kerana dia langsung tak dpt menandingi Musa Aman.

    ReplyDelete
  15. Soon chaos ensure as Shafie becomes the CM. By the way Cik Ida. From where do you get this info?..don't tell me it's 60% true and 40% fabricated? you are lucky that i don't buy all of this craps as politics can corrupts one's mind.

    ReplyDelete
  16. Crap..everything in this blog are all crap.

    ReplyDelete
  17. Hebat blog ini. Pekara yang belum jadi sudah diketahui. Tidak perlulah kita buat teka-teki, baca blog ini kita sudah tau masa depan Sabah.

    ReplyDelete
  18. Semua manusia yang inginkan kemajuan dalam hidup akan terus berjuang kejayaan yang lebih tinggi. Kalau Dt Musa berhasrat menjadi TYT, apa salahnya? Beliau memang layak.

    ReplyDelete
  19. Utter B***S*** - Musa Aman will be stepping down
    because of the corruption
    & money laundering cases

    Hard Facts - Musa Aman has improved the
    Government reserve from a mere
    168 million ringgit in 2003 to
    3 billion today.

    ReplyDelete
  20. Jadi kau kempunan jadi bini shafie la ni?Haha.

    ReplyDelete
  21. hahaha kampunan jadi bini shafie aa??kali juga kan kalau dia tidak dapat buat yang disuruh, memang kampunanlah c Miss Ida ini..kesian..

    Tidak mustahil musa aman akan menjadi TYT. jangan cakap kampunan dulu, entah-entah..
    Musa Aman akan buat yang terbaik untuk rakyat sabah.

    ReplyDelete
  22. Jadi atau tak jadi TYT pun kenapa lah??? Musa Aman tak bising2 pun, jadi kenapa pula Miss Ida ni menyibukkan diri. hairan...

    ReplyDelete
  23. Tiada manusia yang sempurna ba.. Semua pun pernah buat silap.. Asalkan belajar dari kesilapan dan cuba melakukan yg terbaik utk rasanya itu sudah memadai... Jadi janganlah burukkan mana2 pihak!

    ReplyDelete
  24. Kalau kamu berpangkat timbalan pengurus, sudah tentu kamu berhasrat naik pangkat menjadi pengurus bukan? Jadi kalau Dt. Musa bercita-cita menjadi TYT, apa salahnya?

    ReplyDelete
  25. Yang salah tu ada orang mcm Miss Ida yang tak habis2 dengan cemburunya sama Musa.. hehehhe

    ReplyDelete
  26. Tapi rasanya Musa takkan berhenti bah. Saya yakin beliau pasti akan teruskna perjuangan dl tugasnya sebagai CM.

    ReplyDelete
  27. Saya teruja la nak tau siapa sebenarnya Miss Ida ni. Mcm pakar sangat dia akan hal2 Musa Aman ni samapikan ideanya pun terlebih kreatif. hahhaha

    ReplyDelete
  28. saya pun rasa Musa tak akan berhenti jadi KM..dia kan masih dapat sokongan dari rakyat Sabah..

    ReplyDelete
  29. Musa Aman tetap jadi pilihan rakyat.. kalau dia tidak jd TYT pun dia jadi KM Sabah lah. yang Mis ida pula yang sibuk-sibuk ni kenapa? mungkin mis ida ni buka orang sabah dan mungkin juga mis ida tidak mahu melihat sabah ni jadi maju..

    ReplyDelete
  30. Yang menulis artikel ini memang buta dan tidak pandai menghargai sumbangan dari orang lain. Hanya melihat dari perasaan dan emosi dan bukannya dengan cara yang profesional!!!

    ReplyDelete
  31. sabar-sabar..jangan gaduh-gaduh..mis ida ni suka mnyebarkan cerita yang bukan-bukan..tapi bukan dapat apa-apa pun..jadi kepada mis ida ni fikir-fikir lah adakah tindakan mis ida ni betul ka tidak..biarlah negeri Sabah ni terus maju dan jadi semakin aman dan makmur..

    ReplyDelete
  32. Musa Aman jadi TYT ke tidak, ia bukan masalah besar pun, walaupun dia tak jadi TYT pun. yang penting rakyat Sabah masih lagi menghargai dan menyokongnya.

    ReplyDelete
  33. Sudahlah bah, jangan terlalu beremosi di sini. Masing-masing ada pendapat sendiri. Kalau ada yang tidak setuju, boleh cakap baik-baik, tiada keperluan untuk mengeluarkan kata-kata yang tidak baik.

    ReplyDelete
  34. tidak kira musa jadi TYT atau tidak, rakyat tetap berterima kasih kepada MUsa kerana sumbangan beliau kepada rakyat dan negeri Sabah..

    ReplyDelete
  35. Tidak mustahil Datuk Musa boleh mencdapat gelaran TYT tu. banyak sudah jasa beliau dengan sabah. jadi peluang itu amat beasr.

    ReplyDelete
  36. jasa Musa aman terhadap rakyat Sabah akan tetap dikenang!

    ReplyDelete
  37. Musa seorang yang banyak berjasa kepada negeri Sabah..sama ada Musa menjadi tyt atau tidak rakyat tetap akan berterima kasih kepada beliau.

    ReplyDelete
  38. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  39. I don't think it ever crossed your mind that he did something to combat poverty and illegal immigrants. And you said he didn't do anything? Lady, you should check the record and facts first before writing anything that is slandering.

    ReplyDelete
  40. musa aman tidak perlu rasa kempunan kerana beliau telah banyak memegang jawatan2 tinggi dan penting termasuk jawatan ketua menteri. ayat kempunan ni sesuai dengan menteri2 yang lain yang masih mengimpikan jawatan KM sabah..

    ReplyDelete
  41. Miss Ida yang harus rasa kepunnan sebab tidak dapat menggoda Datuk Musa!!!! Jangan ingat dengan gosip sebegini ko akan berjaya menburukkan nama Datuk Musa.

    ReplyDelete
  42. Rasanya CM takkan kempunan punya. Trust me.

    ReplyDelete
  43. kita tunggu dan lihat siapa yang kempunan nanti.. :)

    ReplyDelete
  44. this is just he/her (writer) personal view...well, he/she already admitted that she's so fanatic with Shafie...no wonder he/she published such article like this...no need to get influence by he/she opinion...

    ReplyDelete
  45. its not us to judge...whether Musa can or will be TYT of sabah, its not our business..and, i believe that Musa has done what is best for sabah..

    ReplyDelete
  46. how come you so sure Shafie will replace Musa? what Shafie can do for Sabah? even Semporna has no changes in terms of development eventhough he is the minister for respective ministry...Musa is far more better than Shafie...by the way, how about Kedah? i think Shafie should focus more to seized back Kedah from PR..

    ReplyDelete
  47. Wahai Miss Ida, napa la suka sangat nak burukkan Musa.. curiga aku oo, mesti ada udang sebalik mee ni kan. hehehe

    ReplyDelete
  48. Atau ada kemungkinan juga andaian si Bi tu yang Miss Ida mungkin kepunan tidak dapat menggoda Datuk Musa!!! hahahaa

    ReplyDelete
  49. Buka lah fikiran tu luas2 Miss Ida, smua pun sokong Musa Aman dan tak mungkin berpaling tadah hanya disebabkan gosip remeh seperti ni... Berehat lah dari kutuk mengutuk ni ya... hehehe

    ReplyDelete
  50. penulisan artikel ini adalah bersifat mengikut perasaan yang menunjukkan penulisnya yang tidak matang dan cetek dari segi pengetahuan dan intelektual.

    ReplyDelete
  51. apa maksud anda tenang fixed deposit BN? Anda menyokong UMNO dan Shafie Afdal tetapi dalam masa yang sama anda melaung-laungkan slogan PKR - fixed deposit BN? Are u one of PKR? tetapi memperjuangkan Shafie Afdal? Come on lah...think before you talk!

    ReplyDelete
  52. Do you really know the truth behind the X-files case? Who you are nak menjatuhkan nama baik CM? What's the point menyebarkan fitnah di sana sini?

    ReplyDelete
  53. Amboi tebalnya make up Ms Ida peminat 'karas' Shafie Afdal ni..wakakakakaka

    ReplyDelete
  54. camna pun...saya salute juga Ms Ida ni sebab dia berani memperjuangkan Shafie sorang-sorang....dengan muko dia jelas terpampang di website ni...kelakar lah...

    ReplyDelete
  55. Ms Ida, I can read your mind. Saying you peminat KARAS Shafie Afdal actually reflect you yourself sebagai tidak ikhlas. Anda berjuang di sebalik parti lawan tetapi menggunakan nama baik Shafie untuk menutup perjuangan yang tidak ke mana dan tiada penghujungnya...

    ReplyDelete
  56. Ya ba kan langsat. Memang si Miss Ida ni mahu kasi huru hara ja ba hubungan baik antara DMA dan si Shafie. Aduii hebatlah plot si Miss Ida ni, tapi jangan harap kami tertipu!!!

    ReplyDelete
  57. Neorina, rasanya si Miss Ida ni saja mahu alihkan perhatian kita supaya dia @ PKR dapat manfaat dari hal ni.. kan Miss Ida..

    ReplyDelete
  58. Miss Ida ni kan memang batu api betul bah. Saya harap takda lah yang terpedaya dgn taktik si Miss Ida ni.

    ReplyDelete
  59. Daripada burukkan Musa bagus lagi perbaiki diri sendiri wahai Miss Ida yang cute :)
    Biar nampak cantik luar dan dalam. hehe

    ReplyDelete
  60. tiada yang sokong kau Miss Ida!

    ReplyDelete
  61. Musa akan jadi TYT atau tidak dia tetap berjasa kepada negeri Sabah..

    ReplyDelete
  62. kampunan jadi TYT tidak apalah, jangan kampunan jadi Ketua menteri sudahlah..hahaha

    ReplyDelete
  63. apa pun, Kita Rakyat Sabah beruntung mempunyai Ketua Menteri seperti Datuk Musa yang begitu mementingkan rakyatnya.

    ReplyDelete
  64. jangan2 mis ida ni ada kaitan dengan sotong kurita yang mempunyai kuasa psychic.. kalau iyapun mau shafie jadi KM, tidak perlu lah memburuk2kan Musa Aman.

    ReplyDelete
  65. tak jadi TYT pun tak pa. yang penting sumbangannya terhadap Sabah.

    ReplyDelete
  66. If you are a hardcore fan of Shafie Apdal, then why the need to destroy Musa reputation. Ain't you suppose to blog the things that your almighty Shafie has contributed to Sabah?? My guess is, you don't have a clue of Shafie's contribution towards Sabah. You are just using his name as an excuse to tarnish Musa's reputation.

    ReplyDelete
  67. You really are sick in the mind! You are delusional.Might as well you check yourself in the mental hospital. You ought to be lock up there.

    ReplyDelete
  68. musa merupakan seorang yang berjasa kepada rakyat sabah. apa pun yang diperkatakan oleh freesabahkini rakyat tetap menyokong musa.

    ReplyDelete
  69. itulah nama orang yang bercita-cita tinggi, sentiasa maju ke depan. tanyalah YB2 atau ahli-ahli politik yang aktif, siapa yang tidak 'kepunan' pangkat yang lebih tinggi?

    ReplyDelete
  70. Saya pun kepunan jadi TYT cuma tidak layak dan tidak berkemampuan.

    ReplyDelete
  71. kesianlah awak biawakman, memang tidak layak la juga kalau ikut betul. tapi kalau Datuk Musa Aman, memang layak sangat-sangat tapi peluang atau rezeki belum lagi tahu.

    ReplyDelete
  72. Pekara biasa bagi seorang KM yang bersara dari jawatan ingin berjasa pada rakyat dendan portfolio yang berlainan.

    ReplyDelete
  73. JANGKAL, KAMU SETUJUKAH KALAU DT. MUSA JADI TYT?

    ReplyDelete
  74. miss ida,...puas sudah kau bantai projek shafie dan kongsi si pendek itu yang dibuang dari semporna ke kedah? apa kaki shafie berbanding dgn musa aman. itu sehek tau makan putu saja. otak sagolnya hanya penuh dgn tahi najis. tunggulah pembalasan mu bila gigimu dicabut oleh datin seri. hati2 jgn jadi mcm altontoyo!hehehe

    ReplyDelete
  75. Saya setuju Dt Musa dilantik TYT Sabah yang akan datang.

    ReplyDelete
  76. Semua Tulis Komen Tak Faham Kenapa Musang Mahu Jadi TYT? TYT Kebal, Tak Boleh Dituduh Atas Undang-Udang Kes Jenayah Dan Juga Tak Dikenakan Income Tax. Musang Kalau Dilantik Jadi TYT Sabah, Semua Kes Cuci Wang Hongkong Dan Kes Vacum cleaner Malaysia Habis Serta Merta dan Musang Akan Cepat Pula Jual Semua Kawasan Balak. Bunuh Saya Dan Rompak Bank. BaruLah Dia Puas Hati. Berkompang Masuk Istana, Disanjung Tinggi Oleh Sabahan. Memang bangang betul yang komen tapi tidak mengerti kenapa Musang mau jadi TYT.

    ReplyDelete
  77. Sya ok ja kalo dia mo jadi TYT. Okay bah kalo dia!

    ReplyDelete
  78. FREE SABAHKINI is full of crap. How do you know with the TYT title, Musa will be protected???? There is no such written law that stated TYT or any title holder will be granted a legal immunity. Legal actions can still be taken towards them if they were proven guilty.

    ReplyDelete
  79. bukan tidak faham..tapi Miss Ida yang tidak faham apa yang miss Ida tulis dalam artikel sendiri. jadi macammana kami mahu faham.

    ReplyDelete
  80. If its true what FREE SABAHKINI said, then I dare she/he/THEM to show the proof that TYT holder will have legal actions.

    ReplyDelete
  81. FreeSabahKini..aku tidak kisah siapa pun jadi TYT, kalau Datuk Musa Aman jadi TYT lagi bagus. Apa salahnya jugakan..

    ReplyDelete
  82. We must remember that even the Sultans can be sued via special provisions according to the Federal Constitution..

    ReplyDelete
  83. pernahkah Musa Aman buat kenyataan yang beliau mahu title Tun??

    ReplyDelete
  84. betul kata si jangkal tak kisah siapa jadi TYT yang penting layak. kalau Datuk Musa Aman jadi TYT bagus juga sebab Datuk Musa memang layak..

    ReplyDelete
  85. Barangkali Miss Ida in juga kepunan jadi TYT???

    ReplyDelete
  86. Miss Ida ini nak jadi hakim. Jangan hukum orang dengan kehendak mu. Artikal ini satu hukuman bagi seseorang.

    ReplyDelete
  87. Mungkin itu yang diberitahu sendiri oleh D Musa kepada Miss Ida.

    ReplyDelete
  88. kalau benar tujuan MA untuk dapat title Tun adalah untuk mendapat imuniti, pasti ramai pihak yang telah sedar tujuan MA mendapatkan gelaran tersebut. dan sudah tentu mereka akan membuat tindakan sebelum MA mandapat gelaran itu. tapi realitinya sekarang, MA masih selesa menjalankan tanggungjawabnya sebagai KM sabah.

    ReplyDelete
  89. tiada siapa yang kebal di dunia ni. Musa Aman jadi TYT kerana dia layak

    ReplyDelete
  90. tak de pun angin bertiup kencang tentang Musa jadi TYT..tetiba pula heboh dia kempunan jadi TYT. fitnah ni...khabar-khabar angin ja

    ReplyDelete
  91. sedihnya gue..seorang yang bertudung seperti Ms Ida sanggup memfitnah seseorang...ni bukan pembelaan Shafie namanya..ini adalah fitnah!

    ReplyDelete
  92. sesiapa yang layak sesuailah jadi TYT Sabah...jadi kenapa?

    ReplyDelete
  93. Musa Aman klu layak jadi TYT lah tu. tak perlulah nak besarkan cerita ni.

    ReplyDelete
  94. Perbuatan anda Miss Ida hanya memburukkan Imej dan nama anda. Sebagai sesama Umat islam, apa yang anda lakukan ini adalah tidak sepatutnya dilakukan. Jika anda masih lagi berlandaskan agama, sila bawa bertenang dan doa untuk kesejahteraan hati..

    ReplyDelete
  95. Siapa sebenarnya Miss Ida ini? Belum tau samada ia Muslim atau tidak.

    ReplyDelete
  96. Apalah ini, kalau diberi peluang terbuka, juta rakyat Malaysia akan tampil merebut kerusi TYT.

    ReplyDelete
  97. Jika musa aman jadi TYT, semua pakistan dapat loteri kerana pingat mudah dijual beli. Kayu balak pun dijual mcm goreng pisang apa lagi pingat? Asalkan boleh buat wang, musa aman akan sapu. Yang mana pengampu Musa aman, ampulah. mudah mudahkan kamu dapat pingat datuk seri panglima atau JP... He he Jilat.....

    ReplyDelete
  98. apa yang mau dijilat tu Miss...?? anyway, semua apa yang Miss jangkakan tidak akan berlaku..

    ReplyDelete
  99. walaupun beliau jadi TYT, beliau tetap tidak mempunyai kuasa 'ikut suka hati'.. Miss jangan risau, saya jamin tidak ada balak yang bertukar jadi pisang goreng dan tidak ada wang yang disapu atau d vacuum.. so jgn risau ah..

    ReplyDelete
  100. itulah, mustahil tu balak jadi pisang goreng. keras juga mahu gigit itu. Miss ida jangan risaulah setelah jadi TYT tidak ada lagi kuasa seperti sekarang. jadi Miss Ida sabar-sabar sajalah.

    ReplyDelete
  101. kami disini tidak mengampu pun miss Ida. kami cuma mahu Datuk Musa Aman menjadi pemimpin untuk orang sabah. itu yang penting Miss Ida.

    ReplyDelete
  102. betul kata pacayang. bukannya mengampu tapi kenyataannya rakyat Sabah memang suka Musa aman menjadi pemimpin..

    ReplyDelete
  103. that is why we are here.. to show u that Musa Aman still has strong supporters..

    ReplyDelete
  104. hehehe... bukan mengampu ba tu tapi kenyataan Musa Aman disukai ramai. hehhee

    ReplyDelete
  105. betul tu Paquin.. itulah kenyataan yang patut miss ida tahu..

    ReplyDelete
  106. Ya si Miss Ida ni yang kempunan tak dapat burukkan @ jatuhkan Musa Aman sebab takda bukti. hehehe

    ReplyDelete
  107. MUSA AMAN KEMPUNAN JADI TYT. Apa pula yang Miss Ida kepunan?

    ReplyDelete
  108. Musa Aman CM sabah yang paling best:)

    ReplyDelete
  109. Teruskan perjuangan Datuk. Rakyat pasti akan menyokong Datuk. Moga2 dapat gelaran TYT nanti, biar Miss Ida putih mata. hahaha

    ReplyDelete
  110. Percayalah!!! DMA tidak akan kepunan jadi TYT.

    ReplyDelete
  111. DMA memang layak jadi TYT. So diam-diam la ya Miss Ida. Terima lah kenyataan, DMA memang layak :)

    ReplyDelete
  112. Saya rasa tiada masalah kepunan jadi TYT. Pekara biasa kalau inginkan kejayaan yang lebih tinggi.

    ReplyDelete
  113. DMA layak jadi TYT. Jangan dengki.

    ReplyDelete
  114. Ida, apa tindakan kamu jika Dt.Musa jadi TYT?

    ReplyDelete
  115. this has nothing to do dengan nak mengampu Musa Aman tetapi berkaitan dengan segala fitnah yang ditulis oleh encik freesabahkini yang bertopengkan Ms Ida. Kenapa..anda fitnah Musa Aman sebab tak capai hajat jadi CM atau one of cabinet?

    ReplyDelete
  116. saya sedih tengok Ms Ida ni...dia tak dapat jadi one of important person dalam pentadbiran Sabah so..macam-macam ceritalah yang keluar pasal Musa. sekurang-kurangnya, Musa telah banyak bawa pembangunan kepada Sabah. kalau tidak 100% tetapi 10% pun ok juga...kalau pun ada yang bocor sana sini sekurang-kurangnya ada juga tempais untuk rakyat. kalau yang lain tu..mungkin sapu licin dan jilat dengan air liur lagi..macam Ms Ida

    ReplyDelete
  117. dalang-dalang di sebalik mekap tebal Ms Ida ialah PRU13

    ReplyDelete
  118. sedihkah sebab tak dapat jatuhkan Musa Aman? Ms Ida is not Ms Ida. Disebalik make up tebal Ms Ida ialah dalang-dalang PRU13 yang cuba nak jadi CM tetapi hasrat tidak kesampaian dan tidak berani bersemuka dengan rakyat kerana ditolak oleh rakyat...

    ReplyDelete
  119. sudah tentu kritikan ni baik tapi bila dicampur aduk dengan tuduhan yang berniat untuk menjatuhkan seseorang, jadilah sesuatu yang tidak baik. kadang2 disebabkan kritikan juga kemajuan kita tersekat. oleh itu sebaik2nya elakkan sebarang tindakan yang tidak menyumbang kepada kebaikan masyarakat dan negara.

    ReplyDelete
  120. 2718 said...

    jangan2 mis ida ni ada kaitan dengan sotong kurita yang mempunyai kuasa psychic.. kalau iyapun mau shafie jadi KM, tidak perlu lah memburuk2kan Musa Aman.
    July 18, 2010 7:14 PM

    saya setuju 2718...sepatutnya apa yang mis ida buat adalah memberikan fakta mengenai shafie di mana menyatakan mengenai kewibawaan beliau sbg seorng pemimpin..dan bukannya memberikan khabar2 palsu mengenai musa aman dengan tujuan yang buruk...mis ida seharusnya lebih profesional..musa aman sememangnya seorang pemimpin yang baik dan berkebolehan..ini adalah fakta dan mis ida harus menerima kenyataan dan bukannya cuba membentuk 'ilusi' buruk terhadap musa aman...

    ReplyDelete
  121. Kita faham apakah tujuan si ida ini.

    ReplyDelete
  122. Kalau kita tidak sokong orang yang Miss Ida sokong, dia jadikan kita musuh juga dan kena marah oleh dia.

    ReplyDelete
  123. dalam semua artikel di blog ini terdapat keraguan dengan pendirian penulis yang kononnya pro shafie. anti Musa Aman memang tepat, tapi pro Shafie masih kurang jelas.

    ReplyDelete
  124. Musa Aman nk jadi TYT atau tak bukanlah satu hal besar.

    ReplyDelete
  125. Memang bukan hal besar. Sesiapa yang layak boleh berbuat demikian.

    ReplyDelete
  126. Musa jadi TYT ok bah kalau dia. Takan kita sokong Si Ida atau Miss Ida.

    ReplyDelete
  127. Siapa lagi yang layak selain DM? Sama-sama kita nilai.

    ReplyDelete
  128. Kena ada yang ganti kerana TYT sekarang hampir bersara. DMA ok juga.

    ReplyDelete
  129. Saya rasa ramai ahli politik yang kepunan nak jadi TYT. Bukan DM saja. Biasalah dalam politik.

    ReplyDelete
  130. hehehehe... biarkan ja la si Miss Ida ba..
    kalau CM layak, apa salahnya kan.

    ReplyDelete
  131. terlebih yakin pula miss ida yang kononnya Datuk Nasir jadi TYT dan shafie jadi KM. tu pun belum tentu juga. mungkin dorang tu yang patut kempunan.

    ReplyDelete
  132. Saya rasa hasrat untuk dilantik sebagai TYT adalah matlamat para pemimpin atau ahli politik untuk mencapai kejayaan tertinggi dalam kejaya politik mereka. Ini pekara lumrah.

    ReplyDelete
  133. Ramai lagi yang berhasrat, berniat, ingin, ghairah supaya dilantik jadi TYT.

    ReplyDelete
  134. Baca Malaysiakini, bekas Menteri Pengangkutan yang mempunyai gelaran Tun telah didakwa di mahkamah atas tuduhan pecah amanah berkaitan skandal PKFZ.

    ReplyDelete
  135. Dari artikal diatas, kita faham-fahamlah siapa yang kepunan jadi TYT.

    ReplyDelete