Saturday, August 7, 2010

MUSA AMAN, ‘ANJING’ YANG MENGGIGIT TUAN



Saudara Saudari Penyokong Musa Aman,

Saya melihat isu Mazu sebagai mencabul Fasal 11 Perlembagaan Persekutuan kerana Mahkamah Tinggi Kota Kinabalu tidak membuat sebarang ‘ruling’ berhubung Mazu, melainkan masalah teknikal berhubung pertubuhan Thean How yang tidak berdaftar.

Kejayaan Musa di mahkamah bukan satu kemenangan baginya semata-mata kerana pertubuhan yang diasaskan Tan Sri Chong Kah Kiat tidak berdaftar dan tidak mempunyai locus-standi untuk mengemukakan saman terhadap semua responden.

Patung Mazu adalah masalah agama dari perspektif pelancongan dan bukannya masalah pentadbiran kerana Mahkamah tidak dapat membuat sebarang keputusan berhubung isu Mazu kerana Fasal 11 Perlembagaan Persekutuan telah memenangkan Chong Kah Kiat dan Mazunya.

Musa adalah ‘anjing yang menggigit tangan’ tuannya yang memberi makan kepadanya selama ini kerana pada 2002 dan 2003 Musa terlibat dengan Skandal Politik Wang UMNO dan hampir diambil tindakan, namun Chong menyelamatkan beliau dengan melantik Musa sebagai Menteri Kewangan dan seterusnya mencadangkan beliau sebagai Ketua Menteri Sabah.

Nasib Musa agak baik ketika itu kerana Pak Lah melantik dia sebagai Ketua Menteri ketika Mahathir sedang bercuti tetapi malang kerana Musa cepat lupa jasa Chong yang mengitar semula Musa daripada sampah ‘menjadi kertas lap tandas’ untuk dijadikan tisu menghapuskan tahi mata Pak Lah yang kuat tidur sehingga tidak sedar Musa sudah membayar bil perubatan Datin Seri Endon.

Sebagai gantinya, selepas kematian Endon, Musa rampas Fomema di Sabah dan menukar nama Fomema kepada Gro Warisan untuk mendapat untung segera yang ditakrifkan sebagai membayar hutang bil perubatan Endon.

Namun dalam hal Mazu, Musa tidak boleh perlekehkan Tuhan orang lain sehingga sanggup mempermainkan Chong yang bersusah payah melantik dan memberi kepercayaan kepada beliau sebagai Ketua Menteri sedangkan ketika itu ramai yang layak dan bersih daripada Skandal Rasuah.

Musa jangan fikir dia boleh bebas daripada ‘tulah’ Dewi Laut Mazu kerana Allah tidak pernah meletakkan sempadan untuk memperkenankan doa mereka yang teraniaya sekalipun mereka bukan Islam.

Jika Musa terus membiarkan Patung Dewi Mazu di atas tanah, nescaya dia juga akan terhempas dan berkecai tidak lama lagi sama seperti nasib yang dialami oleh Mantan Presiden Taiwan, Chen Sui Bian yang kini berada di penjara Taiwan menunggu kesnya diadili pihak berkuasa Taiwan atas tuduhan rasuah dan penggubahan wang haram serta membiayai keganasan.

Semasa Chen berkuasa di Taiwan, saling tak tumpah seperti Musa Aman yang dikatakan kukubesi, pendendam, kebal, berkuasa penuh dan mendapat sokongan besar pengikutnya; akhirnya terperosok ke dalam penjara atas kezaliman yang dilakukan kepada rakyat Taiwan; apatah lagi Musa yang lebih zalim kerana mengongkong agama dan menghina Dewi Laut Mazu.

Semoga Allah membuka hijab yang menutupi muka pengikut Musa yang terlalu fanatik dan memberi ilham kepada Datuk Seri Najib menyingkirkan Musa Aman kerana ‘pekung rasuah’ yang dilakukan Musa Aman boleh menjangkiti Kerajaan 1Malaysia sebelum ditolak rakyat pada PRU ke 13.

Salam Ramaddan.

MISS IDA

71 comments:

  1. MUSA AMAN BUKAN SAJA ANJING MALAH ANJING GILA YG BUKAN SAHAJA MENGGIGIT TUAN MALAH MENYEBARKAN VIRUS ANJING GILA. TAHNIAH FREESABAHKINI DGN GRAFIK TERMODEN DI PASARAN. HENSEM BAH KALAU MUSA AMAN BOTAK DAN GIGIT TULANG. AMALKAN SELALU YA. PENGIKUTNYA TIDAK MAHU IKUTKA?

    ReplyDelete
  2. Saya ingat semua pengikutnya sudah basah air liur tengok gambar tu.Common lah don't be shy!

    ReplyDelete
  3. Truth to be told, you're more alike as a dog, junkie.

    ReplyDelete
  4. bawa FSK dan IDANHME sekalilah. JOM FSK dan INDAHME bertaubat kita sama-sama. hehehee JOM..

    ReplyDelete
  5. tak lama lagi bulan puasa. hentikan berkata pekara yang tak baik tentang orang lain. bahasa pun kena jaga juga masa bulan puasa kan? sama-samalah kita muhasabah diri ya. jangan sampai puasa kita jadi sia-sia. TQ

    ReplyDelete
  6. eika, saya sokong itu. bukan puasa sajalah, bila-bila pun sama juga bukan masa puasa saja.

    ReplyDelete
  7. ya.. puasa tak lama lagi.. berbuat baiklah..

    FSK, bagaimana kau tau yng musa aman membayar bil perubatan Datin Endon?

    ReplyDelete
  8. kenapa CKK selamatkan Musa kalau benar Musa bersalah? sedangkan pada masa itu CKK adalah KM Sabah dan sepatutnya bertanggungjawab menghapuskan rasuah.. atau CKK juga terlibat dengan skandal politik wang???.. kalau sudah tahu orang tu rasuah, apa logiknya CKK bagi jawatan menteri kewangan malah mencadangkan jawatan KM Sabah kepada Musa..

    ReplyDelete
  9. Saya ingat Musa Aman dah menawarkan tanah baru untuk membina patung Mazu? Tambah lagi bayaran pampasan.

    ReplyDelete
  10. Euwwww....so mean o you... I wonder why do you wearing that Tudung but still using the "mean" words... And i more thing, ur agama ask you to pray to the disaster ka? Pray for knocking on someone?????

    ReplyDelete
  11. I find this picture rather disturbing and racist in a way..

    ReplyDelete
  12. Sekarang nampak semua anjing anjing pro Musa Aman keluar dan menyalak tak tentu arah seperti anjing liar.

    Ada pula pandai berkutbah dan lain macam 'kerbau cucuk hidung'aja.Marah lah kat Musa Aman.Kami hanya mendedahkan kebenaran.Kalau tak boleh terima apa nak buat.

    CKK memang buat kesilapan besar untuk mencadangkan Musa Aman sebagai Ketua Menteri.Tapi apa nak buat 'nasi sudah menjadi bubur'.Mungkin dia sendiri menyesal kut.Apa boleh buat lah.Mahathir pun tersalah pilih penganti nya juga dan lihat lah akibatnya.BN hampir tumbang dan hilang 2/3 majority di Parlimen.Mahu ka ianya berlaku di Sabah?

    Jangan keras hati dan 'buta mata' dengan memberi sokongan pada pemimpin yang sudah lapuk dan jauh di hati rakyat.Pemimpin baru diperlukan untuk membuka lambaran baru di Sabah.Salah ka saya sekiranya saya inginkan pemimpin yang 'bersih,cekap dan amanah.'Bukan ka pemimpin sedemikian di cari olih semua rakyat?Jangan pula kita memalukan diri sendiri dengan menyatakan pemimpin tersebut tidak ujud.Rakyat mestilah terus mencari sehingga berjaya demi mengambalikan maruah Sabah yang telah hilang kerana pemimpin nya telah di cabuli olih berbagai tuduhan dan salahlaku. jenayah.

    ReplyDelete
  13. Ei Indahme, mcm mana sudah application kau?? Jgn tunggu tahun depan..Apply mohon masuk nie tahun.Good luck!

    ReplyDelete
  14. Tidak salah Indahme mahu pemimpin yang seperti itu, semua orang pun mahu dengan pemimpin begitu yang baik bersih, cekap seperti datuk Musa. tapi yakinkah juga yang pemimpin baru nanti lebih baik dan bersedia untuk menjadi KM sabah, dan Indahme sendiri cakap juga "NASI SUDAH MENJADI BUBUR"..Jadi, mahu berulang lagi NASI MENJADI BUBUR KEDUA KALI?Mahukah Sabah hancur ditangan orang baru yang tidak ada pengalaman. saya tahu mesti Indahme fikir, BELUM CUBA BELUM TAHU. Bukan senang untuk menjangka baik dan buruk seseorang Indahme...betulkan Indahme. Jadi kita lihatlah saja siapa pilihan orang sabah nanti. Tidak payahlah join FSK unutk memburukkan orang. Biar rakyat sendiri nanti menentukan siapa yang mereka mahu.

    ReplyDelete
  15. 'Mindset'rakyat yang suka mendewakan pemimpin harus berubah.Pemikiran seperti inilah akan membawa kepada kehancuran negara dan kemusnahan rakyat jelata.Kerana terlampau terheret kepada keagungan seorang pemimpin maka rakyat sudah merasa khayal kepada kepincangan pemimpin tersebut.Mereka terus menyokong apa juga dibuat olih pemimpin walaupun pemimpin berbuat seribu kali kesalahan.

    Ini berlaku di Iraq pada zaman Saddam Hussein.Walau sekali kejam pun pemimpin itu rakyat masih mendewa-dewakan beliau.Billboards di dirikan sana sini 'meng-agungkan' kepimpinan nya dan tidak kira apa juga arahan nya rakyat patuh dan berdiri teguh untuk melaksanakan nya.Rakyat banyak mati dan menderita akibat kepimpinan beliau dan seterusnya Negara sendiri sekarang dijajah olih negara asing.Ini lah nama nya 'taksub'kepada pemimpin hingga hilang akal dan haluan.

    Begitu juga berlaku kepada Negara Germany dalam WW2.Rakyat beranggapan bahawa Hitler itu sebagai 'pimimpin dewa' yang akan membawa Negara dan bangsa mereka ke-satu tahap ke-agungan di seluruh dunia.Pada masa itu rakyat german sudah 'buta' dan hilang akal dengan tipu daya Hitler kerana beliau telah menyelamatkan Germany dari kemorosotan economy dengan membina industri2 pembuatan senjata seterusnya memberi pekerjaan kepada jutaan rakyat german dan memberi keselesaan hidup dalam dunia yang pahit kerana berhadapan dengan krisis ekonomi waktu itu.Akhirnya negara hancur,jutaan rakyat mati dan menderita,hilang maruah dan akhirnya dijajah oleh negara asing.

    Ini berlaku dinegara asing pada zaman berlainan.Tapi ianya patut dipelajari sebagai 'pembuka' mata kepada kita.Pemimpin yang salah ditegur,pemimpin yang sombong dikeji dan pemimpin yang 'kotor' di tukar.Jangan pula kita amalkan 'sindrom angguk kepala'tak kira apa pun kelemahan,salah urus pentadbiran dan salahlaku pemimpin.Our mindset must change for the betterment of this country and the people at large.

    Anggapan yang seorang pemimpin itu bagus sekali dan tidak boleh ditukar ganti adalah fikiran kolot dan satu penghinaan kepada pemimpin2 yang lain seolah-olah diantara mereka tidak ada yang layak memimpin.Rakyat sudah terpedaya ini kan pula pemimpin2 lain.

    PM mestilah membuat pendirian dalam hal kepimpinan di Sabah.Janganlah berpura-pura seolah-olah 'everything is fine and no problem in Sabah'pula.Banyak perkara sudah nyata dan diketahui rakyat,nak selindung pun payah juga.Sabah mestilah ada pembaharuan dalam kepimpinan pentadbiran dan politik jika ianya mahu terus 'relevant' di mata dan hati seluruh rakyat.Harapan ini adalah untuk Sabah dan bukan Indahme.

    ReplyDelete
  16. kepimpinan musa aman masih diperlukan lagi oleh rkyat sabah. ia bukan pemimpin yang lapuk.

    ReplyDelete
  17. Haih..Antis most BS..Kalo kamu pikir CM perlu digantikan (no pun intended) and think there is one who is suitable and have the charisma and compatibility to lead the people, sila beri satu senarai nama calon2 yang kamu sangka paling sesuai. Simple and easy.

    ReplyDelete
  18. rakyat bukan mahu mendewakan pemimpin, tapi rakyat mahukan pemimpin yang berkebolehan terus memimpin mereka. selagi pemimpin itu masih berkebolehan dan merupakan orang yang paling layak, tidak salah jika kita menyokong beliau.

    ReplyDelete
  19. mahu tidak mahu, kerusi ketua menteri Sabah pasti akan bertukar tangan. tidak perlu ada kemahiran photoshop atau serangan berbentuk penulisan. Boten_Trish, susah mau tentukan siapa yang paling layak..

    ReplyDelete
  20. Siapa yang tidak percaya kalau ada bukti... semua akan percaya la kalau ada bukti kesalahan tapi ini tidak tulis ikut suka hati marah benci terus sama2... macam mana? lepas tu cakap pun kurang ajar macam tidak kena ajar... sepa mau percaya oooo... ko dedah itu ini dengan cara yang profesional dulu la, lawan fakta dengan fakta... ko kena belajar untuk menerima pendapat orang lain sebab lain orang lain pandangan....ko kena setuju dengan yang kita memang ada pandangan berbeza...

    ReplyDelete
  21. Kalau tidak setuju dengan pendapat orang, jangan la mengutuk, padahal tidak ada sesiapa pun yang kutuk pandangan kamu urang..... kan bagus kalau berbincang cara baik... yang penting terima pandangan orang lain... hormat menghormati...

    ReplyDelete
  22. Apakah dosa Miss Ida dengan apa yang beliau tulis diatas?
    Menghina orang lain dengan gambar dan perkataan anjing?
    Siapa yang berdosa?

    ReplyDelete
  23. Wahai Miss Ida yg cantik rupawan,
    Memang betul sesiapapun ada hak utk membuat kenyataan tentang MA. tetapi biarlah berpada2 dan tdk melampaui batas. hahaha...mungkinkah Miss Ida ni dibyar oleh seseorang utk menjatuhkan seseorang yg memang berkaliber utk memimpin? hahaha...tidak heranlah kalau ada org disebalik tabir FSK ini. Whatever it is, saya peduli apa yg kau tulis. Sendiri mau ingatlah!....

    ReplyDelete
  24. Ada orang kata kita kutuk orang yang tidak setuju dengan pandangan kita.Yang orang kutuk pandangan kita tidak terasa pula.Banyak yang komen dalam blog marah kat kita kerana memberi pandangan dan kritikan terhadap Musa Aman.Itu apa nama nya pula?

    Kita buat komen dituduh kena bayar.Mereka apa hal pula?Kita pun boleh buat tuduhan yang sama tapi tak hendak nanti mereka minta bukti pula.Mereka tuduh kita boleh,tak payah bukti tapi kalau kita tuduh mereka nescaya pula,satu kampung minta bukti.Tak sedar diri apa mereka tulis sendiri.Ini seperti orang yang menuntut keadilan tapi dia sendiri langgar undang-undang.

    Bi pula cakap macam pak lebai ajar orang macam2.Sendiri tulis tak tentu,tuduh orang dengan kata2 liar pun tak sedar.Sekarang pula dia minta hormat.Bagus masuk kepala you dalam longkang,lebih elok.

    ReplyDelete
  25. dalam apa pekara sekali pun perbincangan perlu dilakukan tanpa memburuk-burukkan mana-mana pihak. kalau bahasa yang digunakan tidak baik tentulah akan dapat teguran dari orang lain kan?

    FSK mempunyai pandangan sendri, namun mengkritik lah secara berhemah agar hasilnya juga diperoleh secara berhemah. kalau kita inginkan hasil yang baik, kita mesti gunakan cara yang baik.

    ReplyDelete
  26. betullah kata eika itu. Kalau Indahme bercakap kurang ajar dengan ibubapa memang tidak baik juga kan. dan aku pasti Indahme tidak pernah pun kena diajar untuk melafazkan kata-kata tidak baik kan dan mengutuk orang. adakah diajar dulu-dulu?

    tidak ada larangan kalau untuk memberikan pendapat sendiri, tapi Indahme sendiri rasa FSK itu memberi pendapat dan pandangan atau pun mengutuk?lain dua perkara ini.

    ReplyDelete
  27. ya.. jaga bahasa kita.. tak baik mengutuk ni.

    ReplyDelete
  28. Pandai kata kita kutuk orang.Yang sendiri mengutuk itu apa pula nama nya.Sopan?Korang ingat ini PBB ka untuk tempat berbincang?

    Kita tidak takut pada teguran.Cakap saja apa korang suka.Yang penting apa yang kita tulis untuk tatapan umum.Pendapat korang hanyalah tinggal pendapat sahaja yang tak 'relevant' untuk di hayati.

    Kalau sendiri itu berfikiran cetek jangan pula nak ajar orang berfikiran waras.Nak 'ajar itik berenang'tapi sendiri serba kekurangan.Komen lah dengan bernas.Blog ini bukan Biro Nasihat.Faham?

    ReplyDelete
  29. jagalah kamu, Indahme marah sudah.Meereka itu berpelajaran tinggi. tidak tahu tahap DEWA mungkin sudah ilmu mereka. Janganlah dikutuk mereka(FSK dan Indahme)ini, sensitif betul. tapi kalau kutuk orang boleh pula mereka ini. tidak tahulah jenis macammana perangai. Biarkan mereka dengan gaya mereka, dan kita tetap dengan rentak kita. mendamaikan lagi bagus dari menghasut orang lain untuk kejahatan.

    ReplyDelete
  30. Pada pendapat kamu,setakat ini, siapakah yang kamu rasa lebih layak menggantikan tempat Musa Aman sebagai ketua menteri? Mungkin Indahme boleh memberikan jawapannya. Tapi Indahme janganlah komen panjang lebar ar. Straight to the point la bah.

    ReplyDelete
  31. susah nk agak siapa yang benar2 layak nak ganti musa aman.

    ReplyDelete
  32. Apa perasaan kalau gambar kita yang disambung seperti diatas?
    Ini memang kerja yang tidak baik.

    ReplyDelete
  33. Adehhh kamu yang mula dulu ba tue indahme..kalau kamu xmula dulu memang orang pun tulis bagus2...deiii na cuba ko baca balik ba 2 artikel, itu artikel yang paling atas tulis perkataan yang tidak sopan, naaa kalau orang tulis jahat pasal diri ko, ko pun marah kan... semua artikel yang kena tulis disini bersifat jahat, guna perkataan jahat, jadi ko rasa siapa yang mula dulu???? adehhhh ada satu artikel tu tiba2 ko cakap saya BUDUH.. padahal saya tiada pun cakap jahat pasal ko deiiiii... na siapa yang mula dulu??? naaa skang ko jawab... semua pengkomen d cni tau kamu yang mula dulu... kan kan kan

    ReplyDelete
  34. Indahme said...

    @Bi,

    Awak ni orang bodoh berlagak pandai.
    August 7, 2010 3:11 AM

    Naaa ada agama ko ajar cakap begini ka sama orang? huh????

    Jawapan saya:
    Bi said...

    Adeh jangan cakap bodoh2 ba ada saya cakap jahat sama ko meh???? lain ko nie tau..... adeh mana ada orang mau percaya kalau kamu sndiri bertindak jahat..... Xprofesional o ko nie di pengaruhi emosi kebencian yang datang dari setan (selalu jahat2 kan datang dari setan) opppssss jan mare yerrr.... lek ba... ko bukan kenal saya dan saya pun bukan kenal ko pun...deiiii melenting pla dia...lek ko ar gaman... kalau ko mau cari gaduh ko p cari gaduh sama PTIs... okey :) pis no war!!!
    August 8, 2010 6:53 PM

    haaa ada ko nampak saya kutuk ko? saya cakap lagi baik2 minta sorry tau... jan ko pandai2 ka c putar belit cerita arrrr....

    ReplyDelete
  35. Indahme said...

    Pandai kata kita kutuk orang.Yang sendiri mengutuk itu apa pula nama nya.Sopan?Korang ingat ini PBB ka untuk tempat berbincang?

    EHEMMM...Jadi ini blog, blog kurang ajar la nie kan sebab xbersopan...lain pengikut shafiee ni kurang ajar ba....

    ReplyDelete
  36. Walau tuduhan kamu benar, tidak patut seorang umat itu disifatkan dengan perkataan 'anjing'.

    ReplyDelete
  37. Naaa tgo baboon pun pandai fikir kebaiikan...

    ReplyDelete
  38. Yabah. Baboon pun pandai berfikir.
    Haha, nanti kita kena marah ikut-ikut cskap orang saja.

    ReplyDelete
  39. Sukung saja ba, gpun siapa yang mau mara??? c indahme? ka kau cakap saya ni dadido...

    ReplyDelete
  40. Gambar profile yang dipaparkan oleh FreeSabahKini adalah gambar seorang pelakon ZAHIDA RAFIK

    http://www.rindok.com/blog/gambar-zahida-rafik-bertudung/

    Adakah blog ini milik ZAHIDA RAFIK????

    ReplyDelete
  41. It’s hard to be a celebrity especially in Malaysia. You have to be young, beautiful and charming in every single way. This is what happened to Zahida Rafik. Look at the picture above, she’s turned into a monster already because of the plastic surgery side effect.

    Zahida Rafik is so obsessed with being beautiful until she did a plastic surgery. Look at what happened to her face after the plastic surgery. Once Zahida was a beautiful Malay lady, but now she’s nothing more than a plastic doll.

    These pictures were taken in London, United Kingdom. We heard that Zahida Rafik went there with a sugar daddy.

    More pictures of Zahida Rafik after plastic surgery in London by reading the full article.

    http://beautifulnara.com/zahida-rafik-after-surgery-latest-pictures-in-london/

    ReplyDelete
  42. Jadi ini bukan muka sebenar MIss Ida? Dia malu mau tunjuk muka sebenar mungkin kerana terlalu lawa.

    ReplyDelete
  43. Miss Ida tidak akan tunjuk muka dia.

    ReplyDelete
  44. Hai budak-budak, kalau mau mengurat pergi tempat lain. sini untuk orang yang waras berbincang. Belajar basuh kencing dulu la baru komen di sini. Bi, awak ni ada jantina tak? susah aku nak panggil betina , kau jantan pulak? ada eloknya kau belajar duulu tentang kehidupan dan politik sebelum membebel mcm bontot ayam. awww....

    ReplyDelete
  45. hahhha mengaku jak ba yang ko tu pinjam jak 2 gambar 2.... cuba ko click tu link saya bagi sama nie...deii tarang menipu xmengaku....kamu percaya g ka sama orang macam nie??? lain kan...

    ReplyDelete
  46. Rupa-rupanya "Miss Ida" tidak wujud. Tidak tersangka "Miss Ida" adalah seorang penipu. Maksudnya semua artikel "Miss Ida" tulis adalah cerita rekaan. Sah, ini blog tidak boleh dipercayai. Semua palsu...seperti penulisnya.

    ReplyDelete
  47. FREE SABAHKINI: Miss Ida, 'Anjing' betina yang gemar membuat cerita.

    ReplyDelete
  48. itu tidak penting Miss Ida itu wujud atau tidak. itu sungguh mustahil seorang pengkritik seperti FSK ini mahu untuk menunjukkan muka sebenar. tapi yang penting dalam hal ini, kita cuba tolong membetulkan perkara yang FSK sebarkan.

    ReplyDelete
  49. I don't think it is appropriate for her/him/she-male to use someone else identify (ZahIDA Rafikeven) if "it" wants to cover up "its" identity. Might as well just put its identity as anonymous.

    ReplyDelete
  50. Apapun, Segala jasa Datuk Musa Aman akan dikenang walaupun ada sesetengah yang terang2an menolak segala kebaiikan beliau, Saya bukan seorang yang kata Datuk Musa Adalah yang terbaik, namun telah banyak perubahan yang beliau lakukan dikebanyakkan area.. tapi masih jauh perjalanan beliau dan jika beliau masih lagi memegang jawatan tersebut tapi jika ada calon yang baru semoga beliau akan lebih mantap.

    ReplyDelete
  51. Semua komen diatas macam 'membebel' saja.Masih sibuk main teka-teka.Hai masih tak puas hati.Mungkin tidur pun tak lena ni asyik terbayang-bayang wajah Cik Ida.Semua dah gila bayang ka? Geli hati pula di buat korang.

    ReplyDelete
  52. Sungguh menjijikan gambar diatas. Keterlaluan.

    ReplyDelete
  53. Inilah angkara orang yang berniat jahat meburuk-burukan orang lain demi kepentingan diri.
    Berapa kamu dibayar untuk berbuat demikian?

    ReplyDelete
  54. Kalau pemimpin itu berjasa pada rakyat dan negara, sejarah akan menentukan dan rakyat generasi baru akan menyanjung tinggi jasa pemimpin berkenaan.
    Sebaliknya, pemimpin tersebut akan disumpah.

    ReplyDelete
  55. I m sure Miss Ida will never as 'handsome' as the guy shown above.

    ReplyDelete
  56. Saya cadangkan Miss Ida menjadi salah seorang calon dalam PRU 13 yang akan datang.
    Kalau bernasib baik, dia boleh lantang bersuara di DUN dengan segala tuduhan yang ditulis disini.
    Itupun kalau dia berani.

    ReplyDelete
  57. Cerita donggeng yang tidak begitu menarik.

    ReplyDelete
  58. Kenapa nak marahkan orang anjing? Apatah lagi ini CM.

    ReplyDelete
  59. Yes, akhirnya setelah sekian lama laptop ku buat hal, kini boleh lah aku kembali bago komen di FSK. hahaha

    ReplyDelete
  60. Kesiannya gambar Musa diperlakukan sedemikian rupa. huhu

    ReplyDelete
  61. Kalau ya pun tak puas hati dengan CM kita ni, gunalah saluran yang betul.. Kan tak lama lagi PRU13 bakal menjelang, so buatlah bersedialah utk hari itu.

    ReplyDelete
  62. Saya tak nafikan Musa Aman pun ada kelemahan sendiri, yalah dah namanya manusia kan, pasti ada kelemahannya..
    Tetapi untuk mengaitkan beliau dengan 'anjing' rasanya itu agak keterlaluan!

    ReplyDelete
  63. Jadi sama2lah kita memperbaiki keadaan diri masing2. Jangan astik memburukkan orang lain ja.

    ReplyDelete
  64. Betul cakap parquin. Kalau tidak puas hati, tunggulah PRU akan datang. Undilah calon yang kita suka.

    ReplyDelete
  65. Saya SETUJU 200% dengan tarap runtuh!

    ReplyDelete
  66. Saya setuju 300% dengan tarap runtuh. Tapi bukan soal berani atau tidak, mungkin dia belum layak lagi.

    ReplyDelete
  67. Teruknya gambar diatas. Siapa yang membuat demikian?

    ReplyDelete
  68. Semua manusia ada kelemahan diri. Yang penting kita tahu bertaubat dan tidak mengulangi kesalahan yang kita lakukan.

    ReplyDelete
  69. bencilah dengan cerita mengarut dalam blog ni..cuma saya nak juga surf website ni sebab nak tengok kejahilan penulis-penulis blog ni melemparkan suatu fitnah yang tidak berasas..

    ReplyDelete
  70. saya sudah bosan dengan cerita-cerita dongeng fyk, Ms Ida dan Indahme yang sebenarnya adalah orang yang sama...borrrriiinnggggg

    ReplyDelete
  71. sampai bila cakap-cakap nonsense seperti ni akan berakhir? adakah sampai c 'anu' ni ditunaikan hajat menjadi CM?

    ReplyDelete