Thursday, August 12, 2010

HUGUAN SIOU SELAMATKAN MUSA AMAN?


TALI HAYAT.... Berjayakah Pairin menjadi tali hayat Musa Aman yang telah mula ditolak pengikut dan rakyatnya?

Setelah Musa Aman Al-Pakistani sudah hampir disingkir Perdana Menteri kerana salah laku demi salah laku dan enggan berganjak daripada Kerusi Ketua Menteri Sabah dan masih menunggu tempoh TYT yang ada sekarang berakhir, Huguan Siou, Tan Sri Joseph Pairin Kitingan memberi nafas baru dengan mengajak agar Parti Komponen Di Sabah menyokong Umno demi perpaduan dan mengekalkan semangat ‘bersatu’.

Ini adalah taktik terakhir keturunan Dusun-Pashan yang moyangnya, Gunsanad Kina menjadi pengkhianat sehingga Panglima Mat Salleh dibunuh Inggeris dan kini Musa Aman mengkhianati Sabah dengan menjual semua balak keluar Negara dan mensabotaj ekonomi Sabah melalui jenayah Penggubahan Wang Haram dan Membiayai Keganasan.

Musa sudah mengetahui bahawa beliau tidak lagi dapat mengambil hati Dato’ Najib setelah dua surat penting Najib, iaitu berhubung dengan Mazu dan Kes hutang kerajaan negeri sejumlah RM91 juta tidak dilayannya seolah-olah Najib hanya budak suruhan pejabat Musa.

Tahukah anda, Najib membatal lawatan rasmi ke Sandakan pada Julai lalu untuk program bersama rakyat dan menangguhkannya selepas hari raya kelak atas nasihat rakannya kerana Musa terpalit dengan pelbagai skandal sehingga mencemarkan nama baik Sabah dan Perdana Menteri.

Dalam keadaan nazak, karier politik Pairin sudah berada di penghujung membuatkan beliau kembali U-Turn kepada Musa yang sudah mula disingkir oleh pemimpin BN Sabah sehingga tidak ada orang yang mahu berkawan dengannya lagi, sekalipun Kroni yang telah dikorek rahsia semasa dalam tahanan reman oleh SPRM.

PBS tidak mungkin memenangi walau satu kerusi di kawasan Majoriti KDM kerana Tsunami politik PRU-13 lebih besar dan akan menenggelamkan PBS daripada politik Malaysia, termasuk membunuh dna menguburkan politik mereka dalam satu liang lahad tanpa keranda!

64 comments:

  1. Semua ini kita belum tahu lagi, hanya bila PRU-13 nanti barulah kita tahu apa yang akan berlaku.

    ReplyDelete
  2. sebagai satu pasukan memang wajar semua ahli BN mengekalkan semangat bersatu.

    ReplyDelete
  3. BN masih lagi kukuh di Sabah, walau bagaimanapun, ahli2 BN perlu bersatu untuk membentuk satu jentera yag kuat bagi menghadapi pilihanraya umum ke 13.

    ReplyDelete
  4. Satu saya puji gambar diatas tidak diphotoshop... Taniah, anda suda mula menghormati orang lain.. terus kan usaha...

    ReplyDelete
  5. Penggunaan ayat kesat juga sudah kurang.. taniah sekali lagi...

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Bagues~ ada perkembangan sudah..Miss Ida dah kurangkan menggunakan perkataan kesat. Miss Ida is the best!

    ReplyDelete
  8. Ohya..lupa pula. Selamat berpuasa Miss Ida~! ;)

    ReplyDelete
  9. Gambar profile yang dipaparkan oleh FreeSabahKini adalah gambar seorang pelakon ZAHIDA RAFIK

    http://www.rindok.com/blog/gambar-zahida-rafik-bertudung/

    Adakah blog ini milik ZAHIDA RAFIK????

    ReplyDelete
  10. It’s hard to be a celebrity especially in Malaysia. You have to be young, beautiful and charming in every single way. This is what happened to Zahida Rafik. Look at the picture above, she’s turned into a monster already because of the plastic surgery side effect.

    Zahida Rafik is so obsessed with being beautiful until she did a plastic surgery. Look at what happened to her face after the plastic surgery. Once Zahida was a beautiful Malay lady, but now she’s nothing more than a plastic doll.

    These pictures were taken in London, United Kingdom. We heard that Zahida Rafik went there with a sugar daddy.

    More pictures of Zahida Rafik after plastic surgery in London by reading the full article.

    http://beautifulnara.com/zahida-rafik-after-surgery-latest-pictures-in-london/

    ReplyDelete
  11. umno/BN, PBS, LDP, UPKO, PBRS semuanya tetap kukuh di Sabah. yang bakal disapu Tsunami hanya PR dan SAPP ja..huhu

    ReplyDelete
  12. kalu PBS tidak mampu menang walau 1 kerusi pun dlm PRU13... kempunan la bos mu datuk shafie jd CM sbb BN akan kalah disabah masa itu.. mcm mana tu mis ida?

    ReplyDelete
  13. HAI. Terkajutkah kamurang aku guna gambar di atas? aku tidak ada masalah mau buat kerana sibuk di luar daerah dengan kekasih hati bah. Kamu urang mata rabunkah? Aku Miss Ida, bukan Zahida atau apa da. Mungkin pelanduk dua serupa atau kamu berangan lebih sangat kerana dihijab oleh bayang hantu Musa Aman. kalau hantu syaitan sudah kena ikat semasa bulan puasa, tetapi hantu musa aman bebas. Kalau Shafie ketuai pilihan umum ke 13, BN menang besar kerana dia bersih. Kalau musang, pbs pun masuk longkang. Najib bukan begitu bodohlah kengkawan semua. aku nampak komen kamu di Sabahdaily.com? kamurang budah-budak lagi yek? macam belum bre anu sahaja? he he jangan mare

    ReplyDelete
  14. BI dan Semua..Tidak payah percayalah tetnang gambar FSK, itu gambar pinjam saja oleh FSK.

    apa yang penting disini, BN tetap akan mendapat sokongan dari PBS di Sabah. Untuk pengetahuan FSK, Sokongan itu bukan untuk Datuk Musa Aman seorang saja, tapi untuk BN.

    Janganlah membuat andaian tersendiri FSK. Pada PRU13, itu sungguh mustahil jika dikatakan yang PBS tidak mungkin memenangi walau satu kerusi di kawasan Majoriti KDM. Kerana PBS lah yang kuat untuk KDM, tengok semasa PBS menjadi pembangkang, sebelum masuk BN??apa yang berlaku?? PBS mampu mempengaruhi rakyat dan memenangi banyak kerusi. jadi tidak mustahil pada PRU13 ini nanti PBS boleh memenangi lebih dari yang FSK sangkakan.

    ReplyDelete
  15. tidak perlu mahu marah-marah pun fsk. Kami disini ini orang baik-baik dan apa guna mahu marah orang seperti fsk. Cuma yang kami mampu hanya menasihatkan saja sebelum terlambat. Itu terpulang dengan orang tersebut terbuka hatinya atau tidak untuk menerima. tidak ada paksaan untuk kita menerimanya. Kita mempunyai idola politik kita tersendiri, seperti fsk katakan. fsk idaola politik ialah Shafie Afdal, ok itu tidak salah pun kan. Aku pula idola politik Datuk Musa Aman. jadi kita mempunyai perasaan berbeza tetang idola kita sendiri. Kesimpulan disini, cuba pujilah Idola kita itu sendiri dan bukan memburukkan Idola orang pula. fsk faham-fahamlah sendiri kalau tidak faham cuba untuk faham.

    ReplyDelete
  16. saya dah tengok gambar tu di laman web yang Bi tunjukkan. saya rasa itu memang gambar zahida rafik.

    apa pun, Pairin adalah pemimpin PBS yang merupakan parti komponen BN. jadi memang patut setiap pemimpin dalam parti komponen BN bersatu demi kebaikan semua.

    ReplyDelete
  17. PBS dari dulu hgga kini tetap berada di hati masyarakat KDM, bukan sahaja KDM tetapi juga kaum lain. gabungan PBS dgn BN akan menguatkan jentera BN untuk memenangi pilihanraya umum nnti.

    ReplyDelete
  18. sokongan KDM terhadap PBS masih kukuh. PBS dan parti komponen BN yang lain telah membuktikan bahawa rakyat Sabah menyokong mereka. semangat bersatu dikalangan anggota BN akan menjadikan BN mendapat sokongan rakyat.

    ReplyDelete
  19. kita mesti yakin yang PBS akan dapat membantu mengukuhkan BN di Sabah. Dan itu sudah pasti PBS akan dapat memenangi kerusi PRU nanti. Fsk katakan PBS tidak mungkin memenangi satu kerusi pun di majoriti KDM pada PRU13 nanti. itu sungguh mustahil tidak memenangi satu kerusi pun.

    ReplyDelete
  20. saya rasa dia ni orang semenanjung ba...biar la dia memang dia guna 2 gambar c Zahida sebab kamu try la buka link yang saya bagi 2 memang ni profile pic gambar zahida, tapi dia xmengaku xpa la bukan kami buta, tapi ini menampakkan dia ni memang kuat tipu, trus mana ada lagi orang mau percaya sama artikel yang dia tulis sebab ketara betul ni menipu.... cakap la ba saja yang gambar tu dia pinjam kan apa susah??? deiii macam kita buta kan tidak nampak tapi xpa la ba gpun dia orang KL mana la tau pasal di sabah nie.... mungkin dia nie orang perak yang tidak mau Datuk Shafiee jadi ketua umno di situ terus dia ingin mencari jalan agar Datuk Shafiee bertelaga dengan Datuk Musa dan mengahalau Datuk Shafiee dari perak.. Hanya la andaian semata...tidak salah kan buat andaian.... Apapun FSK, saya tetap puji penulisan artikel kamu yang kurang dengan ayat2 jahat dan gambar tidak lagi di photoshop, harap bukan masa puasa saja....

    ReplyDelete
  21. mmg sah miss ida ni palsu, ini telah memberikan lagi gmbaran tak baik terhdap miss ida. apapun cara miss ida untuk jatuhkan muda aman, ia tetap tak berjaya. musa dan BN akan tatap disokong rkyat sabah.

    ReplyDelete
  22. Ya la...dia ni orang semenanjung yang mau tunjuk lagak disini....sudah2 la tu miss Ida...

    ReplyDelete
  23. Don't take the commentors as a fool or underestimate them. By the look of this picture, it's a borrowed one. But oh well, who cares anyway.

    Back this story. PRU 13th is just around the conner. Fingers crossed then.

    ReplyDelete
  24. PBS merupakan salah satu parti komponen dalam BN..adalah perkara biasa kawan tolong kawan..dalam isu ini, adalah mengenai sokongan..terpulang kepada tuan punya diri untuk menyokong atau tidak..

    ReplyDelete
  25. PBS akan tetap menjadi pilihan rakyat Sabah, terutamanya KDM..

    ReplyDelete
  26. Pairin dan PBS mestilah berlaku adil kepada ahli ahli, penyokong2 parti dan perjuangan nya dengan bersikap berkecuali dalam memberi sokongan kepada pemimpin UMNO/BN yang dianggap tercemar dalam keperibadian nya.Kalau PBS terus menyokong pemimpin yang tercemar maka parti itu dan pemimpin nya juga akan turut tercemar dan perjuangan parti itu akan mula dipersoalkan dan diragui.

    Saya secara peribadi tidak mempersoalkan kekuatan parti itu dikalangan KDM tapi jangan lah di selekehkan sokongan tersebut dengan perbuatan yang mengatasi kepentingan diri daripada idealisma parti.Rakyat terutama nya KDM akan menjadi bosan dan hilang keyakinan yang boleh mengakibatkan kehilangan sokongan terhadap parti itu.

    Pemimpin2 parti dalam BN mestilah berdiri teguh atas dasar prinsip masing-masing dan mambantu memperkukuhkan BN bukan membela pemimpin yang sudah hilang haluan dan arah perjuangan.Wang dan kuasa memanglah 'racun' yang boleh memudaratkan seorang pemimpin tapi sekiranya dibiar dan terus disokong maka ianya akan turut menghancurkan BN dan bukan setakat seorang pemimpin.

    Bila ka BN menerima hakikat bahawa rakyat sudah tahu menilai apa dia 'batu dan berlian.' Lupakah BN bahawa dalam PU12 BN hanya mendapat 52% sokongan rakyat? Lupa kah BN bahawa PR semakin kuat di Semananjung dan kekuatan itu perlahan menular ke Sabah dan Sarawak?Kalau PM membubar Parlimen untuk PU13 semua Kerajaan Negri dibawah PR tidak akan ikut sama dan membubar kerajaan Negri disebaliknya memgambil kesempatan untuk mengukuhkan kempen mereka keseluruh negeri.Ini akan membahayakan kedudukan politik di Sabah dan Sarawak kerana PR akan membuat serangan habis-habisan di negeri ini.

    Saya berpendapat PR memang suka Musa Aman menarajui BN dalam PU13 kerana 'senang' bagi mereka menyerang.Saya hairan mengapa mereka berdiam diri dan tidak banyak membuat kritikan dalam kebelakangan ini.Ini adalah seperti menanti 'ribut petir melanda.'Sarawak sudah hangat 'mengurik' semua 'dosa' dan salahlaku Mohd Taib Mahmud.Sabah apa jadi?

    ReplyDelete
  27. I don't know what's she trying to convey. Too much junks make me puke. But one thing for sure, there's nothing between Pairin and CM. Come on, if you're not Sabahan then shut your hell up.

    ReplyDelete
  28. BN Sabah akan semakin kuat di bawah pemerintahan Musa Aman. kita lihat sendiri kemenangan besar BN di Sabah sepanjang Musa Aman menjadi Ketua Menteri, pada PRU13 nnti, BN tetap akan menguasai Sabah.

    ReplyDelete
  29. @loveyDovey,

    I could not comprehend when you mentioned that there is nothing between CM and Pairin.I thought they are friends in BN.Are you telling me something I do not know?

    Secondly it is you who came in to write in this blog and if there are things that you do not like to read then I suggest just 'fuck off' and go some place else.

    It seems you are not aware of where you are.If you enter someone's home you cannot simply be impolite and ask the homeowner to shut up.On the other hand the owner can kick your arse and broom you out.Did you leave your manners in the junkyard? No wonder I smell junkies on the loose!

    ReplyDelete
  30. Indahme,

    I don't mind being brushed off. What's the problem being straightforward then? As you said, I have the right to tell what I want. So, what's the point of being ' disrespect and impolite '? I don't care who you are but I'm here to spear my thoughts and never want to waste my precious time to entertain a ' junk ' like you.

    ReplyDelete
  31. Just be conscious of where you are.You came into this blog asking FSK to shut up if she is not a Sabahan.What racial cards are you playing?That being the case then Sabahans might as well drive out UMNO,MIC,MCA,PKR,DAP,PAS from Sabah because these are peninsula-based party.According to you only Sabahans can voice their opinions and non-Sabahans are to shut up.

    What kind of thoughts are you trying to spearhead? Monkey thoughts? You are just a nitwit who dropped from the mountain and realising you are now civilised try to show your arrogance and ignorance by telling those who are not Sabahans to shut-up.What an attitude that you have.

    A racial slut like you does not deserve to be here and I wonder what kind of point you are trying to convey when you are so much anti West Malaysian people.What are your purpose and what are you trying to convey?

    You are not supporting the government much less the opposition because they all belong to West Malaysian parties.I do not expect you to entertain me on this because by now I know how empty and shallow your brain is.

    ReplyDelete
  32. one thing for sure, we are in the same side here..i believe that the blog admin together with Indahme is not supporting the opposition but prefer to see some changes in the State BN leadership..the other side want to see Musa remains as the chairman of the State BN coalition.

    what if Musa will going to hold the his position until the next General Election? is the Admin & Indahme will going to shift their support to the opposition? What if Shafie Apdal going to replace Musa before the next GE? is Musa supporter going to shift their support to PR?

    This kind of split is not good for the coalition & it could tarnish the image & the BN chances to win the next GE. who wants to vote for a party which its own supporter is obviously divided into two camps?

    This matter should be discuss as mature as possible...the debate is more like the PR VS BN debate, but if u look & read closely, we are actually in the same side...think about it...

    God Bless u..

    ReplyDelete
  33. Woohoo!Nampaknya Indahme amat berang sekarang.Saya lihat pernyataan LoveyDovey tidak menyentuh sensitiviti masyarakat pun.Emotional la you ni. Atau pasal you ni Miss Ida? Balik ke topik asal.

    Pairin memang kenal dengan CM jadi apa salahnya saling menolong?

    ReplyDelete
  34. chimchim,

    Saya tidak berang sekiranya kritikan itu berasaskan isu yang diketengahkan olih FSK.Kritik habis-habisan pun ok tak apa.Tapi LoveyDovey ni tidak lah boleh beriyah-iyah pula dengan berkata dia ada hak menulis apa yang dia suka TETAPI dengan masa yang sama suruh orang berdiam,tak boleh cakap.'Shut up' dia kata dan lebeh teruk lagi 'if you are not Sabahan.'Ini bau apa namanya? Chimchim ini 'rosak hidung' ka atau 'kabur mata' atau tidak pandai baca?

    Memang tidak salah kenal dan rapat kawan.Tapi kawan pun tidak lah sokong kalau kawan buat salah depan mata.Itu bukan kawan lagi nama nya tapi 'penghancur.'Dalam politik ada pepatah 'There is no permanent friends or permanent enemies in politics' jadi ianya seperti lallang mengikut tiupan angin.Oleh itu rakyat jangan lah terpadaya tapi mestilah pandai membuat andaian dan pendirian terhadap pemimpin mengikut keadaan.Ertinya kalau pemimpin sudah buat salah kenapa pula mesti dan terus disokong? Takut kalau dia turun 'tahta' negeri Sabah masuk bawah air ka? Tidak mungkin juga kerana pemimpin baru mungkin dapat membawa Sabah kearah kemajuan yang lebih.

    Saya pernah menyebut tentang 'sindrom angguk kepala' dikalangan rakyat yang takut kan pemimpin atau yang nak 'angkat bontot'pemimpin.Sindrom ini dah lapuk kalau kita lihat di Negara2 asing yang berdiri atas 'platform'keadilan,reformasi,membentras rasuah,menyingkir pemimpin yang kejam dll.Di Sabah ianya masih angguk saja tidak peduli apa terjadi kepada mereka atau negeri.Nampak 'shopping complex' berdiri dia cakap banyak pembangunan kerana banyak tempat bolih lepak.Di luar bandar banyak rakyat masih 'kais pagi makan pagi,kais petang makan petang'dia tidak peduli.

    Ini lah dia komen2 yang dibuat dalam blog ini.Mereka hanya mahu menolak fakta dan kebenaran terhadap pemimpin tersebut dan hanya menjurus kepada 'sindrom angguk kepala.'

    Kepada Dave pula saya ingin membuat penjelasan sedemikian.

    This blog is meant to expose the many wrongdoings of a leader in UMNO/BN,namely Musa Aman.

    Exhaustive exposures are being made regarding this leader for the people and the top leadership to know and ponder whether he is still the right man to remain as CM and leader of BN in Sabah.We could not do much except to leave it to the wisdom of PM to decide.

    What comes next,who knows.'We can only cross the bridge when we come to it.My conscience is clear.It is never my intention to tarnish the image of anyone much less a leader but the truth must prevail if not for us but our children.Remember when Brutus stabbed Caesar from the back,he said and I quote"Its not that I don't love Caesar but I love Rome more."Unquote.

    This is how Sabahans should look and perceive the situation.There should not be any 'blind allegiance'as the democratic rights of the people are enshrined in the constitution to choose not only the party that should form the government but leaders who are free from the dirt of corruptions.

    ReplyDelete
  35. Indahme,
    Chimchim ini 'rosak hidung' ka atau 'kabur mata' atau tidak pandai baca?

    Memang kamu menunjukkan ketidaksopanan juga di sini.Mengapa nak buka pekung di dada?Saya bukan kabur mata mahupun rosak hidung (apa2 sajalah perumpamaan kau tu). Kau cuma berang kerana dia merendah2kan martabat sebagai orang Semenanjung. Jadi?

    ReplyDelete
  36. Indahme,

    i agree that people should not support blindly, but people should also take precaution in consuming information that received by them. Internet has made information easily obtain, spread & altered by the people. Individual can be easily slander & defamed by people for his/her own gain, or maybe for his/her political master.

    call me conservative, but i believe in a notion that individual is "innocent until proven guilty"...but that doesn't make me a naive person, because i also believe that any possibility can direct us to the truth, on the ground that the "possibility" is not baseless...

    You said something about exposure? exposure & defaming is two different things...degrading is one more terms that is not affiliated with "exposure"...the way i see it, FSK is not exposing anything, he is defaming & degrading Musa, he even said Musa is more like a dog...is his aim to expose wrongdoing justify his act to degrade others? its like approving the Nazi act in killing millions of Jews because it was justified...

    True that Musa is not the best CM to date, but that doesn't mean he deserve to be degraded, in fact any human being doesn't deserve to be treated/said that way...

    Thanks & GBU

    ReplyDelete
  37. Cukup berbisa lidah M.Ida ini. Laknat demi laknat tidak sampai hujungnya.

    ReplyDelete
  38. Dave,

    Its enough that you agree at last that Musa is not the best CM contrary to what others believe all this while.

    Talking about 'defaming and degrading'Musa Aman.I had explained earlier that defaming means writing something about others that are considered untrue.False,that is.If it is true then you cannot call it 'defame.'Degrading Musa Aman is justified because he had betrayed the trusts given to him by the people by committing many wrongdoings while in office.So,it is not wrong to 'throw mud at his face.'I remember even an Iraqi threw his shoes at Bush to degrade him in the face of the world,live on TV.To me that person is my hero because he is brave enough to stand for the truth.That is becoming a trend now and recently a police threw his shoes at the CM of a State in India.

    I think you are trying very hard to the point of struggling to prove that I am wrong.Well not that bad for starters.You are better than the rest at least because you are trying to create many 'senses' in your writing and arguments.

    Frankly like I mentioned before I do not mind criticisms because it is not only part and parcel of what this blog is all about but FSK would not be here if it is afraid of any criticisms.The 'aura'of writing is lost when everybody tend to agree with you.Don't you think so?

    Your comments must not only make sense but must be sensible to everyone to read not only in Malaysia but perhaps to people around the world.Criticise as you may want but I also reserve my rights to criticise you unlike one person by the name of LoveyDovey who talked of her rights to write what she wants but at the same time asking me to 'shut-up.'Funny,isn't it?

    Oh ya,for everyone's information I am a Sabahan.

    ReplyDelete
  39. Dalam politik berlaku segala kemungkinan. Demi kestabilan politik, apa yang dilakukan itu munasabah

    ReplyDelete
  40. Kalau ada yang tidak betul kita sama2 perbetulkan dan saya rasa orang sabah lagi layak untuk melihat apa sebenarny yang berlaku, dan saya juga yakin bahawa hanya orang sabah saja yang betul2 merasa perubahan yang berlaku... Jadi jika ramai yang melenting apabila orang2 sabah pemimpin mahupun orang ramai yang diperlekehkan bermakna apa yang telah dikatakan, harus dipertimbangkan kerana bukan semua yang ditulis mengambarkan keadaan sebenar.... Saya percaya Datuk Pairin bukanlah seorang Pak Turut...

    ReplyDelete
  41. Wow, seems like Indahme is very much enjoyed with his so called ' explanations '. Pathetic.

    ReplyDelete
  42. Dave, why don't you create a blog name 'FREESABAHKINIFIRST'? You are good, unlike someone who only slandering other people.

    ReplyDelete
  43. LoveyDovey,

    Do u know what is 'syok sendiri'?
    Indahme is captivated with it.

    ReplyDelete
  44. Ya Dave, you may consider this name, 'FREEFREESABAHKINI'.
    Set fsk to be free, free from all kind of evil doing.

    ReplyDelete
  45. Kerjasama antara pemimpin dalam satu pakatan adalah pekara biasa.

    ReplyDelete
  46. @Viga

    Yeah, of course. First thing first, I'm not against him for god's sake. I mean, I'm replying to this thread and all of a sudden, he was like-You know what, you better f*** o** from this blog.Hey, be grown up. If he has the right to brush me off, why don't I? But sorry,I'm only interested to be part of the ' contributors ', regardless what his ' explanations ' would say about that.

    ReplyDelete
  47. LoveyDovey,

    Just perused your first comment in this blog closely and I quote "......if you're not Sabahan then shut your hell up."Unquote.

    Please do not be in a state of denial because its all there for everyone to read.I would have respected you if you had admitted your mistake or perhaps oversight in writing.

    Yes,I'm grown up and thats being the reason I am fully conscious of what you wrote and reading between the lines I know that you meant to spite me personally instead of the subject in hand.You were carried away in your attempt to show your frustration and anger.

    I could just kept my silence on your above remarks as I am a Sabahan but thinking back I think such remarks ought to be checked because it has a racial overtones.At the same time I do not wish a non-Sabahan to react by asking a Sabahan to keep their mouth shut if we write anything relating to their affairs.I do not subsribe to the 'tit for tat' affairs.

    I had expressed my opinions in length.There is a saying 'if you live in a glass house please do not undress.' Think about it.

    ReplyDelete
  48. MA dan D Pairin sama-sama mengetui Parti dalam BN, saling membantu adalah pekara biasa dan semangat yang harus dipupukan.

    ReplyDelete
  49. Kenapalah, aklau si pairin sokong pun....
    Jealous ka???? hehhee

    ReplyDelete
  50. opps, salah taip pula.. hihihi

    Kenapalah, kalau si pairin sokong pun....
    Jealous ka???? hehhee

    ReplyDelete
  51. 'Apa yang penting, KERJASAMA!!!'
    Pendek kata, kerjasama tu kan amalan yang mulia.. hihi

    ReplyDelete
  52. Bila kuamati komen kamurang ni, macam banyak pula yang start 'panas' ni. huhuhu
    Sabar, nanti batal puasa, kan susah (kalau puasalah), hehe

    ReplyDelete
  53. Kalau masih tak puas hati, bah sama2 lah kita tengok nanti apa kejadian next GE ya!

    ReplyDelete
  54. Kalau tidak bantu membantu dalam barisan sama apa mahu mereka buat? Berlawan?

    ReplyDelete
  55. hey there,all of YOU.

    just please spread the love all around ok? there's no point to fight especially in this holy month.if YOU call yourself a Sabahan, then why not act as one? YOUR comments shows WHO YOU ARE. People has their VERY own eyes and ears and nose and tongue to read what uve wrote. and oh, btw, and raya is also around the corner. Let us bersalam-salaman and make peace.

    Maybe the CM should also come out with 1Sabah campaign.

    ReplyDelete
  56. Respect each other not just in the holy month, but all the time. Respect others opinions and rights even though we may not agree nor like it.

    ReplyDelete
  57. Huguan Siou selamatkan Musa Aman??? Pasti TS Pairin gelak membaca tajuk artikal ini.

    ReplyDelete
  58. Kalau kawan kita menghadapi kesusahan, pasti kita menghulurkan bantuan yang diperlukan oleh kawan kita.

    ReplyDelete
  59. saya sudah bosan dengan cerita-cerita dongeng fyk, Ms Ida dan Indahme yang sebenarnya adalah orang yang sama...borrrriiinnggggg

    ReplyDelete
  60. bencilah dengan cerita mengarut dalam blog ni..cuma saya nak juga surf website ni sebab nak tengok kejahilan penulis-penulis blog ni melemparkan suatu fitnah yang tidak berasas..

    ReplyDelete
  61. sampai bila cakap-cakap nonsense seperti ni akan berakhir? adakah sampai c 'anu' ni ditunaikan hajat menjadi CM?

    ReplyDelete
  62. Salam 1Malaysia, Salam persahabatan alam maya...
    Saya mau bertanya kepada penulis blog ini, dari mana anda memetik gambar di atas?
    Untuk pengetahuan semua, saya yang ambil gambar tersebut ketika Persidangan Dewan Undangan Negeri Sabah Tahun 2009, ketika itu saya masih bekerja sebagai Setiausaha Akhbar kepada YB.Puan Anita Baranting.. Kenapa memetik gambar tersebut tanpa kebenaran malah menggunakan gambar tersebut sebagai hiasan untuk post sebegini? Saya yakin gambar ini diambil samaada dari FB saya, FB YB.Anita atau dari Blog DUN Tandek sebab saya yg upload gambar ini, sya yg edit.

    ReplyDelete
  63. Memetik gambar tanpa memberi kredit?

    ReplyDelete